BASEN

Pod okiem trenera Śmieszki będą mają możliwość skorzystania z zajęć nauki pływania na basenie.

Zajęcia polegają na ciekawych ćwiczeniach i zabawach oswajających z wodą, urozmaiconych elementami pomocniczymi do nauki pływania, takim jak deski i makarony. Ćwiczenia w wodzie mają pozytywny wpływ na rozwój Śmieszków, ponieważ pomagają rozwijać się na wielu płaszczyznach:

fizycznej, intelektualnej społecznej i psychicznej, a dodatkowo przynoszą przedszkolakom wiele dobrej zabawy.

JUDO

Judo pochodzące z Japonii można tłumaczyć jako „drogę do zwinności” lub „drogę do ustępowania”. Jest to rodzaj walki zapaśniczej do, której wymagany jest specjalny ubiór zwany „judogą”. Podczas ćwiczeń podstaw judo i poznawaniu jego zasad wpaja się dzieciom pozytywny stosunek do innych, zdrowy tryb życia oraz unikanie zachowań agresywnych. Zajęcia polegają na nauczaniu kluczowych ćwiczeń gimnastycznych, akrobatycznych jak i specjalnych padów zwanych „ukemi”, które uczą bezpiecznego upadania (np. w życiu codziennym przy upadku na rolkach czy z roweru). Poprzez zabawę dzieci na zajęciach ćwiczą koordynację, siłę, gibkość i wytrzymałość. W późniejszym etapie nauki na treningu są wprowadzone podstawowe elementy walki, które będą wykorzystywane na zawodach judo

Multi-sport dla Smyka

Zajęcia sportowe z Tenisa ziemnego, Koszykówki i Piłki nożnej– super różnorodny pakiet zajęć! Zajęcia są realizowane w blokach – co tydzień lub dwa tygodnie zmieniamy dyscyplinę sportu tak aby Państwa dziecko nigdy się nie nudziło! Wszystkie dyscypliny są realizowane zgodnie z programami kształcenia stworzonymi z myślą o najmłodszych.

Zajęcia taneczne

Zajęcia taneczne wyzwalają w Śmieszkach wiele radości i optymizmu poprzez wspólne zabawy muzyczno–ruchowe, a także tańce integracyjne. Na zajęciach przedszkolaki mają możliwość poznania układu tanecznego, improwizowania ruchu do danej muzyki oraz kształtowania umiejętności poczucia rytmu i swobody ruchu. Dzięki zajęciom tanecznym dzieci potrafią prawidłowo reagować ruchem na zmianę tempa i dynamiki muzyki, a także rozwijają koordynację i sprawność słuchowo-ruchową.

Ceramika

Zajęcia z ceramiki rozwijają zdolności manualne, artystyczne i kreatywne. Uczą koncentracji, rozwijają wrażliwość i twórczą ekspresję… ale są również dla dzieci świetną zabawą! Cały proces ceramiczny jest rozłożony w czasie, co uczy dzieci cierpliwości oraz daje poczucie sprawczości i odpowiedzialności.

Lepienie
Zaczynamy od lepienia różnych zwierzątek, przedmiotów, postaci! Na każdych zajęciach jest jeden temat przewodni.
Na koniec każdą pracę podpisujemy.

Szkliwienie
Dzieci dostają swoje wypalone w piecu dzieła i za pomocą pędzelków malują je specjalnymi szkliwami do ceramiki

Podziwiania
Dzieci dostają ponownie wypalone prace – są piękne, trwałe i gotowe do zabrania dodomu!

Robotyka

Robotyka w Małych Śmieszkach to dodatkowe zajęcia z wykorzystaniem klocków czyli idealne połączenie nauki i zabawy. Z pomocą wszelkiego rodzaju edukacyjnych klocków LEGO dostosowanych do wieku uczestników, dzieci uczą się konstruowania i składania najprawdziwszych robotów oraz budowli.
Główne założenia zajęć to:
-zapoznanie z fascynującym światem robotyki
-rozwijanie umiejętności konstruowania, składania maszyn prostych, a także budowli
-rozwijanie sprawności manualnej
-doskonalenie umiejętności logicznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów
-kształtowanie wyobraźni przestrzennej
-rozwijanie zainteresowań.
Podczas zajęć odczarowujemy tablety!
Tablet służy nam jako narzędzie pracy, niezbędny nośnik
instrukcji oraz aplikacji do zaprogramowania złożonego
robota. Dzieci pracują głównie z zestawami edukacyjnymi
LEGO WeDo 2.0.
Dzieci pracują w zespołach nie większych niż 3 osoby,
Zespół otrzymuje do pracy tablet i zestaw niezbędnych klocków do złożenia
robota. Każde kolejne spotkanie to budowa nowego robota,
możliwość jego programowania.

Programowanie

Podczas zajęć dodatkowych z programowania, Małe Śmieszki PROGRAMUJĄ ROBOTY, czytają obrazy, nazywają symbole i znaki, klasyfikują przedmioty, układają je w grupy, szeregi, rytmy. Odtwarzają układy przedmiotów i tworzą własne sekwencje. Głównym elementem zajęć jest programowanie robotów z wykorzystaniem dostępnych materiałów oraz pomocy dydaktycznych.
Kształcenie umiejętności kodowania odbywa się przez zabawę, z wykorzystaniem różnorodnych środków dydaktycznych typu: plansze, gry, programowalne zabawki. Założeniem niniejszego programu jest rozwijanie u dzieci przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. W czasie zajęcia dzieci rozwijają podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi analizę i syntezę wzrokową oraz
koordynację ruchową. Celem tego programu jest przygotowanie przedszkolaków do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych poprzez szereg zabaw edukacyjnych, w które włączone są elementy nauki programowania.